Jan Groen van Green Organics deelt zijn kennis over ketenregie binnen de agri & food sector
“De agrarische wereld honderd procent biologisch maken.” Dat is de droom van…
Nathalie Beck is eigenaar van blue®m, gevestigd in Wijhe en Zwolle. Een bedrijf dat mondverzorgingsproducten produceert op basis van actieve zuurstof. Nathalie ziet een positieve mindset binnen een bedrijf als een absolute must. Ze wil ondernemers meegeven dat denken in oplossingen en omdenken in lastige situaties bij kan dragen aan een gezond en prettig werkklimaat. Nathalie gaat haar kennis, kunde en ervaringen delen met andere ondernemers binnen het programma Good Practice van de Regio Deal Regio Zwolle.
Door een toevallige ontmoeting met kaakchirurg Peter Blijdorp ontstond blue®m. Hij gebruikte tijdens kaakimplantaties een gel op basis van actieve zuurstof. Dit versnelde het genezingsproces van zijn patiënten. Zuurstof speelt een sleutelrol in wondgenezing. ‘Wij zetten de geheime formule van Peter in om de mondgezondheid van mensen te verbeteren. De groep van mensen met mondproblemen is erg groot’, legt Nathalie uit. Inmiddels is ze mede-eigenaar van een bedrijf in Brazilië, wonnen ze drie keer achter elkaar de FD-Gazellen award en zijn ze verkrijgbaar in meer dan 70 landen. Dit succes komt niet uit de lucht vallen. De drive van het team, de kwaliteit en werking van de producten en positieve mindset van Nathalie droegen hieraan bij!
Nathalie noemt zichzelf sinds een tijdje niet meer managing director, maar Chief Miracle Maker. ‘Zo kan ik beter met veranderingen en ”problemen” omgaan. Ik kijk in crisissituaties naar welke middelen we in huis hebben en hoe we deze in kunnen zetten. Ik focus me dan vooral op onze eigen kracht in het ondernemerschap en vertrouw erop dat het goedkomt. Ik geloof in een gezonde en gebalanceerde mindset, het is tenslotte onze missie om mensen gezonder en gelukkiger te maken. Mijn dag is al geslaagd als ik één iemand heb bereikt.’
‘Hoe je naar het leven kijkt, bepaalt hoe succesvol je kunt zijn. Mensen met een positieve mindset staan lichter in het leven en krijgen meer gedaan. Ze omarmen uitdagingen als groeikansen en zien falen als een leermoment. Dit ervaar ik zelf ook zo, door mijn positieve houding trek ik positieve mensen en situaties aan. Het helpt me veerkrachtig en creatief te zijn, obstakels te overwinnen en mijn doelen te bereiken. Een positieve mindset is absoluut een keuze en je kunt jezelf erin trainen. Ik wil graag door middel van het programma Good Practice langs bedrijven gaan om deze boodschap te verspreiden.’
Good Practice wil het ondernemerschap van ondernemers en bedrijven in Regio Zwolle versterken en vergroten. Good Practice heeft een team van koplopers met verschillende expertises geselecteerd en gevraagd om collega-ondernemers te helpen groeien. Van vraagstukken over interne bedrijfsvoering tot omgaan met grote transities: elke koploper heeft een eigen kennisgebied binnen zijn bedrijf ontwikkeld en staat voor je klaar. De aangewezen koplopers delen hun unieke kennis en ervaring en versterken het netwerk in Regio Zwolle.
“De agrarische wereld honderd procent biologisch maken.” Dat is de droom van…
Gabriëlla Esselbrugge is mede-eigenaar en derde generatie van het hotel de Dames…
Marriël van der Most is directeur van familiebedrijf Koninklijke van der Most…