Voor Delic en Huda van Delic Music voelt het totaal logisch om ondernemer te zijn. Delic wist al snel wat hij wilde: muziek maken en creatief bezig zijn. Huda wilde ook altijd ondernemer worden. ‘Als ondernemer heb je alle vrijheid, niemand bepaalt je uren en dat vind ik heerlijk.’ Delic en Huda werken samen aan het innovatieve project ReCharge en willen maatschappelijke impact maken. 

Nieuw project ReCharge 

Delic Music is een creatief bedrijf waar we onze projecten gebaseerd op kunst en muziek de wereld in brengen. Huda zingt, componeert en doet het projectmatige en zakelijke gedeelte. Ik ben muziekproducer en maak schilderijen’, vertelt Delic. Op dit moment werken Delic en Huda aan een nieuw project: ReCharge. ‘Het idee voor dit project ontstond door te kijken naar de wereld waarin we nu leven. Het is normaal geworden om de hele dag ‘aan’ te staan, geprikkeld te worden en druk te zijn. Hierdoor raken mensen overprikkeld en kun je last krijgen van verschillende klachten. ReCharge is een oplossing voor dit maatschappelijke probleem’, vertelt Huda. 

Unieke experience 

Huda: ‘Delics achtergrond zit in de muziek. Mijn achtergrond zit in de psychologie en hulpverlening. We bundelen onze kracht en zijn druk bezig met een unieke immersive experience (voorstelling) in de vorm van een verplaatsbare dome, met 360 graden projectie. In de dome brengen we onze luisteraars in een kwartier naar een andere wereld door middel van muziek, beeld en verhaal gemaakt door Delic & Huda.’ Op die manier liften we de luisteraars even uit hun dag en proberen we hen te betoveren met onze voorstelling. De luisteraars kijken vanuit zitzakken naar levendige kunst, herhalende patronen en horen prikkelende ritmes in de dome. De muziek is zo afgestemd met bepaalde beats en frequenties dat specifieke delen van de hersenen van de luisteraar worden aangesproken. De voorstelling beïnvloedt het zenuwstelsel van de bezoekers: ze kalmeren en laden zich weer op. 

Wetenschappelijke technieken 

De voorstelling bestaat niet alleen uit muziek, beeld en verhaal. Huda: ‘We maken gebruik van wetenschappelijke technieken en dat maakt ReCharge bijzonder. Op dit moment werken we samen met de Universiteit van Twente en de Rijksuniversiteit Groningen. Zij gaan onderzoeken wat de voorstelling doet met je hersenen en hartslag. Verder onderzoeken de studenten vooraf, tijdens en na de voorstelling de ervaring van de luisteraars. Hierin maken de universiteiten gebruik van neurofeedback, interviews en verschillende meetapparatuur. Zo verbeteren we de voorstelling continu en onderscheiden we ons ten opzichte van andere projecten.’ 

Vinden van samenwerkingspartners 

Vanaf oktober 2024 staat de dome drie maanden in Museum de Fundatie in Zwolle. Delic en Huda zijn heel blij met deze samenwerking, naast de samenwerking met de universiteiten. Via samenwerkingspartner MarketingOost zijn Delic en Huda terecht gekomen bij Kennispoort Regio Zwolle. ‘We kwamen in contact met Boudewijn Koops, adviseur vernieuwend ondernemen. Boudewijn heeft veel ideeën, kennis en een goed netwerk in de stad. We zijn met hulp van Boudewijn op zoek naar samenwerkingspartners en sponsoren om de dome op zoveel mogelijk plekken in Nederland neer te zetten’, vertelt Huda. 

Zwolle als cross-over kunstplek 

‘De lancering van ReCharge in het museum is een mooie gelegenheid om Zwolle als cross-over kunstplek in Nederland op de kaart te zetten’, vertelt Delic enthousiast. Het project ReCharge is voor beide ondernemers geslaagd als de dome internationaal te bewonderen is op plekken als London, Barcelona en Berlijn én maatschappelijke impact maakt op muziek- en kunstliefhebbers. 

Wil je hulp bij ondernemen?

Wil je net als Delic en Huda stappen zetten in het ondernemerschap? Neem dan contact op met Kennispoort! Vul hier het contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Neem contact op

We nemen graag contact met je op

Laat hieronder je gegevens achter en wij bellen je terug

  • Velden met een * zijn verplicht om in te vullen.